söndag 30 april 2017

Att gå loss med färg...


Blått å grönt - me like!

Chalk Paint Antibes Green + Greek Blue + Black Wax

Det började med barnens påskpyssel, då de fick välja två färger var. Lilleman valde Greek Blue och Graphite medan Lillasyster valde Antibes Green och Emile. När vi satt där vid bordet och kladdade blev jag så himla inspirerad av deras färgval och gick helt oplanerat loss på närmsta möbel. "Måste testa", ni vet. Inte sen, utan nu bums på en gång! Barnen skrattade och hejade förstås på. Skänken blev väldigt färgglad men dämpades något med svart vax. 

Ja och när man ändå håller på och har ångan uppe! Det var bara att hämta väggfärg och gå loss igen. Vi har ett litet utrymme mellan några av rummen som bara varit vitt och intetsägande. Jag bestämde mig för favoriten Aubusson Blue, men var lite rädd att det skulle krocka med vitrinskåpet (som är en kombo av Aubusson och Florence). Men nej då, jag tycker de blå väggarna knöt ihop utrymmena och gav mycket mer rumskänsla än innan. På bilderna ser ni väggarna i bakgrunden. Skänken står för övrigt bakom soffan men jag drog ut den en bit för att få med den på bild.

Kram på er! 
Lina

PS! BUTIKEN HAR STÄNGT 4-6 APRIL. Vi ses igen torsdagen den 11 maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar