söndag 21 augusti 2016

Snyggskåpet


Antikt vitrinskåp målat med Chalk Paint™. SÅLT.

Ljuvliga detaljer!

Antik stol, Aubusson Blue. SÅLD.


Jag vet inte om jag behöver skriva så mycket egentligen... Ni ser själva. Och ni vet vid det här laget att jag är väldigt svag för ståtliga skåp...

Ja, jo... jag måste ju säga att jag tokgillar mitt senaste projekt - det maffiga vitrinskåpet som jag nämnde tidigare. Ett riktigt favoritskåp som såklart målades med favoritfärgen (blandning: 2 delar Aubusson och 1 del Florence). Den varmvita färgen Old White blev bra invändigt. Jag gick sedan loss med slippappret och avslutade med Clear Wax. Det tog sin lilla stund, då skåpet har många vinklar och vrår och är hela 250 cm högt och 117 cm brett. 

Ja, jo... jag må vara kär i skåpet, men stolen då? Jag måste väl säga att jag tokgillar även den och särskilt utsmyckningen som träder fram på ryggen. Stolen är målad med enbart Aubusson Blue och som ni ser är den aningen mer blå än skåpet.

Ja, jo... målningsprojekten fortsätter... (tjohoo!)

Kram på er!
Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar