tisdag 23 juli 2013

ett gult hav



Alldeles nedanför huset ligger en åker där Lilleman brukar tuffa runt i traktorn med morfar. Förra året såg de till att fick blicka ut över vacker grön vete med blåklint i kanten. Helt klart mina färger. Haha, tänk om bönder tänkte som jag. Vilken färg vill vi ha i år. Som bondtös fattar jag att det inte ligger en smula klokhet i det :-)

Hur som helst. I år blidde det en rapsåker. Bra val ;-) Inte alls tokigt med ett gult hav utanför fönstren. Så här såg det ut för några veckor sen när blommorna var som gulast (jag har bara glömt lägga upp bilden här, men ni som följer mig på Instagram har förstås redan sett).

Må så gott!
Kramar Lina

PS. Det fortsätter trilla in massa frågor om altanen, jättejättekul! Jag svarar på mailen så fort jag kan och ska även knåpa ihop ett eget altan-inlägg här.

2 kommentarer:

  1. Vacker bild och så fint med båten där.
    Här blommade rapsen typ tilll skolavslutningen eller straxt innan. Snabbt det går..
    Ha de fint!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Anna! Ja, det går lite för fort... jag vill njuta läääänge av allt det vackra så här års!
      Kram

      Radera